Iga väikefirma peaks teadma vähemalt põhilist SEO kohta.
Tegelikul oled sa ilmselt terminist SEO praeguseks juba üsna tüdinenud, sest kindlasti on sulle ikka ja jälle räägitud sellest, kui hirmus tähtis see on. Aga vastupidiselt igasugustele muudele trendika internetiseerumise segastele terminitele on SEO siin selleks, et jääda. Miks nii? Sest meie veebipõhises maailmas (juba) domineerivad otsimootorid on saamas interneti nurgakivideks ning informatsiooni otsivate inimeste tüüpiline tegevus on vaadata ikka otsitulemuste pingereas esimestena esitletud veebilehti.
Arusaamine SEO põhilistest tõekspidamistest hoiab sinu äri asjakohasena ja otsitulemustes esiridades figureerivana, mis annab kokkuvõttes sinu ärile ja veebiliiklusele lisaväärtust. Kindlasti oled juba kokku puutunud hordide viisi digitaalturundajatega, kes ütlevad, et sinu ettevõte vajab professionaalset (ja tihti ka kallist) otsimootoritele optimiseerimise strateegiat, aga mõne põhilise asja mõistmine hoiab sinu äri samuti kenasti jututeemas.
Mis siis on see, mida peaksid teadma:
Mis on otsimootoritele optimiseerimine ehk SEO?
Algajatele – ära lase end hirmutada terminist SEO – see kõlab palju keerulisemalt kui ta tegelikult on! Lühend SEO (Search engine optimization) ehk otsimootoritele optimeerimine – tähendab protsessi sinu veebilehe reastamiseks vastavalt otsimootorite standarditele ja soovitustele, et saada rohkem veebiliiklust ja nähtavust otsingumootorite tulemustes.
Veebilehed, videod, pingeread jne. Otsingupäringute tulemusi kajastatakse selle alusel, mida otsimootor arvab olevat konkreetsele kasutajale kõige asjakohasem. “Asjakohasus” määratakse siin otsimootori algoritmidega. Otsingute teostamise täpsed algoritmid ei ole avalikult saadavad, aga püüdes pakkuda tugevamat, turvalisemat ja õiguspärasemat kasutajakogemust, on otsingumootorid üsna avatud sellest, mis nende meelest hindamisele kaasa aitab või vastupidiselt – seda kahjustab.
Mis on otsimootorite tulemuste leht ehk SERP?
Vähem tuntud, aga võrdselt tähtis on siinjuures ka termin SERP (Search Engine Results Page) ehk otsingumootorite otsitulemuste leht, mis kirjeldab tegelikku pingerida või hindamise korda, mida lõppkasutajale peale otsingu teostamist esitatakse. See on tihedalt seotud otsingumootorite optimeerimisega, sest kui kasutad heatahtlikke otsingumootorite opimeerimise praktikaid, siis peaks su SERP’i skoor olema samuti arvestatavalt tugev. Väikefirmad peaksid olema otsingupäringute tulemustele eriti keskendunud ja sihtima erinevates otsipäringute tulemuste lehtedel nii kõrget kohta kui vähegi võimalik.
Millist rolli mängivad otsimootoritele optimeerimises märksõnad?
Kuigi märksõnad on ja jäävad otsimootoritele optimeerimise peamiseks komponendiks, on nende tähtsus vaibumas. Tavaliselt käis see nii, et lihtsalt lööd üles ühe veebilehe ja topid selle enamasti otsitavaid märksõnu täis, aga otsimootorid on tänapäevaks saanud juba nutikamaks. Märksõnad ja -fraasid on ikka tähtsad, aga need peavad olema ka ümbritsetud mõjuva sisuga ning paigutatud intelligentselt, pidades seejuures silmas ka kasu lõppkasutajale.
Kuidas mõjutab meedia otsimootoritele optimeerimist?
Sinu äri peaks üles ehitama tugeva olemasolu sotsiaalmeedias ning looma profiili kõigis sinu alale sobilikes kanalites. Reklaamides veebilehe sisu Twitteris, Facebookis ja muudes sotsiaalmeedia kanalites aitab kaasa sinu äri tõusmisele ka otsimootorite poolt antavate otsipäringute tulemuste pingeridades.
Milline on kvaliteetse veebisisu tähtsus?
Siinkohal peaksid sa juba teadma, et otsimootoritele optimeerimise peamiseks aluseks on toota kõrgekvaliteedilist veebilehe sisu. Luues veebilehte peaks silmas pidama lõppkasutajaid ning vältima otsimootorite algoritmide lollitamisele suunatud trikke – nt. veebilehe ummistamine märksõnadega. Keskendu väärtusliku ja köitva veebisisu loomisele ning erista end sellega konkurentidest.
Otsistandardid arenevad pidevalt. See võib küll tekitada peavalu, aga lõppkokkuvõttes on see kasulik meile kõigile. Hoia end kursis viimaste otsimootorite toimimise põhimõtetega ja soovitustega sellest, kuidas säilitada otsingutes oma tugev ja loomulikuna mõjuv olemasolek.