10 põhjust, miks “musta kübara” SEO on kahjulik

"Musta kübara" SEO

Kaks võistlevat vaadet “musta kübara” SEO meetoditest.

Eksisteerib kaks võistlevat vaadet otsimootoritele optimeerimisele “musta kübara” ehk “black hat” SEO meetoditega. Esimene nendest on vältida seda iga hinna eest, sest see toob kaasa korvamatu kahju sinu veebilehele ja mainele veebiturundajana. Teine jällegi arvab, et Google õõnestamine on igati heakskiidetav. Tegelikkus on siin aga see, et Google omab väga suurt jõudu ning on võimelinekehtestama oma reegeleid. Läbi nende reeglite säilitabki Google oma võimu ning otsingutulemuste kvaliteeditaseme.

“Musta kübara” SEO meetodeid kasutavad veebiturundajad teenivad seega väärtuslikku eesmärki, hoides Google arenevana, sundides seda oma otsitulemusi üha parandama. Ning seda isegi juhul, kui põhjuseks on ainult omaenda lühiajaline kasu. Paljud “musta kübara” SEO tehnikad kehtivad ideaalselt mõnedes kontekstides ja mõnedes jälle üldsegi mitte. Nende kasutamise täielik keeld on rohkem keeld halbadele kavatsustele üleüldiselt. Tehnikad on tihtipeale ainult tööriistad, mida saab kasutada korrektselt või mittekorrektselt. Ning mittekorrektse kasutamisega võid teha ja tõenäoliselt teedki kahju oma veebilehele ja ärile.

1. Sisseostetud lingid on pärit spämmilehtedelt.

Üks levinud ja lihtne “musta kübara” SEO tehnika on linkide ostmine. Lingid näitavad sinu veebilehe kvaliteeti ning asjakohased lingid on veebilehe edule äärmiselt olulised. Ostes neid mõni tuhat näib, et see peaks su veebilehe asetama täpselt sinna, kuhu vaja, onju nii? Probleem seisnab siin aga selles, et nii see ei tööta. Sest ostes linke sellistelt veebilehtedelt nagu Fiverr või teistelt hämara taustaga otsimootorite optimeerimise firmadelt, tulevad need kas spämmilehtedelt või mitteseostuvatelt veebilehtedelt. On ju iseenesestmõistetav, et riietepoest tulenev link sinu tarkavarafirmat kuigivõrd ei aita.

2. Sisseostetud külastajad ei tõsta müügitulemusi.

Veebiliiklus on teine lihtne näitaja, mida saab külastajaid sisse ostes kunstlikult tõsta. Aga analoogselt linkidega loeb ka siin kvaliteet. Sisseostetud külastajad on enamuses robotid, kes ainult värskendavad su lehte teatud määral. Kui nad ka tegelikult inimesed on, siis on nad inimesed, kellele on sinu veebilehe külastamise eest makstud. Võimalus on väga mullilähedane, et need kinnimakstud külastajad midagi sinu veebilehe aitamiseks ka ära teeksid – postitaksid artikleid sinust oma blogidesse või ostaks sinu tooteid. Kõik, mida nad teevad, on see, et pumpavad üles klikkide arvu, mida tegelikult iga vähegi tõsisem analüüs arvesse ei võta.

3. Kaetud veebilehe URL aadressid vähendavad kasutaja usaldust.

Veebilehe URL aadresside katmine on sagedasti kasutatav praktika, mille puhul kaetakse linkide sihtkoha aadress, muutes seda ilmuvaks selliselt, et see näeks välja nagu mõni teine veebileht. Kasutaja näeb linki ja usub, et ta külastab nö. õiget veebilehte, mille ta ära tunneb, selle asemel aga leiab ta end ümbersuunatult mõnelt teiselt veebilehelt. Kui külastaja klikib lingile, mis viib ta veebilehele, mida ta külastada ei kavatsenud, siis kaotab ta sinu veebilehe linkide vastu usalduse. Sellega väheneb tõenäosus, et ta sinu linkidele ka tulevikus klikib ning võib sinu veebiehe külastamise sootuks lõpetada. Lõppude lõpuks – kui inimesele on antud valida kahe lehe vahel – ja sinu veebileht ei ole tõenäoliselt kuigivõrd unikaalne – siis igaüks valib sellises olukorras veebilehe, mis talle ei valeta.

4. Peidetud tekst häirib otsingu kasulikkust.

Peidetud teksti kasutatakse kahel viisil. Õiguspärane on viis peita teksti kuni teatud tingimuste täitmiseni – nagu näiteks lisaruudul klikkimiseni või kasutajakonto registreerimiseni. “Musta kübara” SEO meetod siin kasutab tekstilõikude peitmist, mis näitab su veebilehte välja vähemväärtuslikumana, kui see tegelikult on. Nii teksti märksõnadega täistoppimine kui ka Google roboti eksitamine valetavad oluliselt kasutajale sinu veebilehe sisu kohta. Google üritab pakkuda parimaid võimalikke vahendeid ning avastus sellest, et neid on lollitatud, on aluseks pingereast eemaldamiseks.

5. Lingisõlmed kahjustavad veebilehe usaldatavust.

Palju on räägitud PageRank-ist, lingivahetusest ja muudest analoogsetest veebilehetede vahel toimivast vastastikuse usalduse üldisest kontseptsioonist. Mõte on siin lihtne – kui sa arvad, et mingi veebileht on väärtuslik, siis sa lingid sellega. Veebileht paljude sissetulevate linkidega peaks olema väga väärtuslik ning andma eelise vähemate linkidega veebilehtede ees. Google on loomulikult seda arusaama aastate jooksul väga suurel määral täpsustanud ning hõlmanud asjasse ka ka miljoneid muid faktoreid, et omalt poolt lingimajanduse väärkasutamist ennetada. Lingisõlmed, ja teised linkide ehitamise skeemid on kahjustanud kogu usalduse kontseptsiooni. Lõppude lõpuks on eesmärk saavutada veebilehel suur valik sissetulevaid linke mis on loodud ise. Analoogi võiks siis tõmmata valimiste võitmisega sel viisil, et oled kõik valmissedelid täitnud ise – mingit usaldust sealt ei leia.

6. Ülekasutatud automatiseerimine tapab maine.

Automatiseerimine on üks lihtsamaid veebitööriista kontseptsioone viimaks veebilehe otsitulemuste pingeridades esiridadesse ja seda saab kasutada nii “musta kübara” kui ka “valge kübara” SEOd. Kui kõik, mida sa oma veebilehe heaks teed, on pealkirjade sildistamine, mis automaatselt annavad nime piltidele, ajastavad postitusi ja teostavad teisi taolisi üsna madala tasemega ülesandeid, siis ainult säästad enda aega ja raha. Alustades robotite kasutamist oma veebilehe sisu loomisel ja postitamisel, kaotavad külastajad usaldust sinu veebilehe vastu. Kõige hullemad “musta kübara” SEO automatiseerimise meetodite ebaõnnestunud kasutamist võib näha sotsiaalmeedia kanalites. Sotsiaalmeedias on oluline võtta endale kommentaaridele vastamises aktiivne roll, aga see võib loomulikult olla väga ajamahukas. Loogiline oleks siin soovida nende automatiseerimist, aga seda tehes saavad enamus inimestest sellest aru ja järeldavad õigesti, et sinu konto teises otsas ei ole päris inimene.

7. Reklaamidest üleküllastatud veebilehed vähendavad väärtust.

Kui sa katad oma veebilehe reklaamidega, siis on selga ka sinu sõnum oma veenilehe külastajatele: “Ma väärtustan sinu raha rohkem kui sinu aega.” Sa tahad, et nad klikiksid su veebilehe läbi ja ostaks kõike, mida iganes sa müüd, aga selle tegemisel segad sa neid reklaamidega, mis on kleebitud igale poole, kuhu nad vähegi vaadata võivad. Google järjestab otsitulemuste pingereas allpoole need veebilehed, mis on reklaame täis topitud ja teeb seda põhjusega.

8. Sanktsioone on raske heastada.

Iga kord, kui Google avastab uue kasutatud “musta kübara” SEO meetodi, peab ta tegema suuri muudatusi algoritmides ning täiustama neid detailsete ja laiendatud testimistega. Samuti on vaja testida ka kõiki teisi algoritmi osasid selgitamaks, et ka midagi muud pole halvasti mõjutada saanud. Samal ajal peab aga „musta kübara“ SEO meetodeid kasutav optimeerija ainult uue muudatusega kohanduma ja saab oma veebilehe kõrge koha otsitulemuste pingereas tagasi. Google võitleb selle vastu rikkujatele suurte sanktsioonide määramisega ja eriti suured on need korduvaltele rikkujatele. Sanktsioone on keeruline täita ja kui sulle on üks juba määratud, siis kahtlustatakse sind kohe ka edaspidises “musta kübara” SEO meetodite kasutamises. Veelgi suurem santsioon järgneb, kui sind tavatakse sellelt uuesti. See on ka põhjus, miks “musta kübara” SEO meetodite kasutajad liiguvad ühelt veebilehelt teisele iga mõne kuu või aasta järel.

9. Tulemused on lühiajalised.

Kõige sagedamini kasutatav argument “must kübara” meetodite kasutamise poolt on see, et need ju töötavad. Sellele on raske vastu vaielda – kui need ei töötaks, siis nendest ka ju ei räägitaks. Probleem on aga siin selles, et nende tulemused on lühiajalised. Võid hüpata otstulemuste pingereas palju kõrgemale tasemele mõneks nädalaks või kuuks, aga kui Google sellele jälile jõuab, siis laksab ta sinu otsekohe alla tagasi. Võid küll kasutusele võtta uusi tehnikaid ja tõusta jälle sama tsükli kordamisega, aga lõppkokkuvõttes on “valge kübara” SEO ehk küll aeglasem, kuid see-eest pideva veebiliikluse suurendamise poolest tunduvalt kasulikum, kui järsk hüpe suurest tulust otse võlgadesse.

10. Google ütleb nii.

Kõik see tähendab tegelikult kokku ainult ühte ja sama asja: “musta kübara” SEO meetodite kasutamine on halb, kuna Google ütleb nii ja Google´l on võim oma reegleid ka tagada. Lõppude lõpuks ei ole otsinumootorite optimeerimise jaoks olemas ühtegi riiklikku reguleerivat organit ning ei ole olemas sätestatud seadusi, mis mõnede strateegiate kasutamist karistavad. “Musta kübara” SEO meetodid on liikuv definitsioon, mis on sätestatud võimulolevate otsimootorite poolt. Otsimoototrid jälgivad, et konkurents otsingus oleks aus ja ebaausate, vähe tööd nõudvate, võtete kasutamisel karistab veebilehte vastavalt rikkumise suurusele ja korduvusele. Ja see ongi tõesti kõik, mis sellega kaasneb: kui Google kaotaks oma turuosa ja läbi selle ka võimu oma poliitikate jõustamieks või kui „musta kübara” SEO meetodid ei töötaks, siis millegil sellest ei olekski ju mingit tähtsust.