Mis vahet on erinevatel otsimootoritele optimeerimise stiilidel.

 

Kodulehe otsingumootoritele optimeerimise stiile liigitatakse kolme kategooriasse. Program­meerimise maailmast on tulnud stiilide nimed – White hat, Black hat ja Grey hat. Nimed märgivad eesmärgi ehk siis otsingus esimeseks tulemise saavutamise stiili.

White hat on otsimootoritele optimeerimine kasutades Google’ poolt lubatud tehnikaid. See rõhub parema kvaliteediga info tootmisele, lehe Googe’ile ja kasutajale mugavamaks tegemisele ja sotsiaalse sidususe loomisele, nagu ka eelmises videos SEO komponentide kohta (link) välja tõime. White hati teha on raskem, see võtab aega, oskusi, raha ja pühendumist. See on seda väärt, sest tulemuseks on ilus ja inimestele vajalik leht, mis on kogu ülejäänud brändi ja internetikuvandiga sidus.

Kuna valge kübara SEO tegemine on ressursinõudlik, siis pöördutakse tihti alternatiivsete võtete poole. Black hat on kõige kiirem viis saavutada soovitud tulemus – olla otsingus esimene. Sellise SEO tegemisel kasutatakse Google’ poolt keelatud võtteid nagu teksti- ja lehele tulevate linkide manipuleerimine. Tihti võib musta kübara SEO teha halba ka lehega mitte seotud veebilehtedele, mille kaudu häkkides linke luuakse, kahjustades niiviisi kogu Internetti. Black hat SEOd on kerge teha, see on odav ja toimib, vähemalt mingi aja.

Miks see siis halb on? Esiteks selle pärast, et Black hat võib kahjustada teisi lehti. Teiseks, teie enda seisukohalt, selle pärast et kui Otsingumootor peaks avastama, et te olete kasutanud otseteid viiakse teie leht otsingus taha poole (ja mitte natuke) või eemaldatakse teatud ajaks sootuks.  Peale selle ei anna Black hat teie kliendi jaoks lehele mingisugust lisaväärtust ja teie bränd ei arene.

Grey hat, kolmas tüüp, on segu mustast SEOst ja puhtast SEO-st. Siin kasutatakse meetodeid, mis ei ole otseselt keelatud, aga neid ei loeta just kõige eetilisemateks. Grey hat on tõhus, seda on raskem avastada, aga võib seada ohtu teie lehe positsioonid tulevikus ning mõjutada üldsus arvamust teie brändist negatiivselt. Otsimootorid arendavad oma eetikakoodeksit pidevalt edasi nii võib tänane Grey hat olla homne Black hat, nagu juhtus Google Panda ja Penguin uuenduste rakendamisel.

Meie soovitame teil jääda siiski Google lubatud piiridesse, et teie leht oleks ilusam vajalikum ja paremini leitav, et teie kliendid saaksid lehelt vajaliku info ning tunneks teie lehte kasutades end mugavalt ja turvaliselt.