8 kodulehe otsimootoritele optimeerimise alust

8 kodulehe otsimootoritele optimeerimise alust

Elementaarne kodulehe otsimootoritele optimeerimine ehk SEO on fundamentaalse tähtsusega.

Kodulehe otsingumootoritele optimeerimine aitab seda tõsta nähtavale ja hästi leitavaks siis, kui inimesed just sinu kodulehte vajavad.

Mida otsimootorid otsivad? Kuidas saaksid oma veebilehe üles ehitada selliselt, et see rahuldaks nii sinu veebilehe külastajaid ja kliente kui ka Google’it, Bingi ja teisi otsingumootoreid? Ja mis kõige tähtsam – kuidas saab otsimootoritele optimeerimine aidata muuta sinu olemasolu veebi sulle tulusamaks?

SES New York sessioonil „Sissejuhatus otsimootoritele optimeerimisse“ selgitas Chicago Tribune’i/435 Digital SEO direktor Carolyn Shelby (@Cshel) täielikult otsimootoritele optimeerimise äärmist tähtsust selles, mida see veebilehele juurde võib anda ning rõhutas seda kasutades järgmist analoogiat: “Jättes vahele põhilised asjad ja kulutades kogu oma aja ja raha sotsiaalsetele ja teistele “moodsatele värkidele” on sama kui jätta vahele hambapesu ja duši all käimine, aga osta hambavalgendajad ja kanda kalleid rõivaid.”

Kuigi sessioon oli mõeldud algatele internetiturundajatele, pakkusid Shelby nõuandeid tähtsaid meeldetuletusi ka kogenud otsimootorite optimeerimise spetsialistidele, kes on veebilehti optimeerinud juba aastaid.

Mis siis täpsemalt on otsimootorite optimeerimine?

Põhilise otsimootorite optimeerimise eesmärk ei ole otsimootoreid petta või “üle mängida”. Otsimootorite optimeerimise otstarve on:

  • Luua suurepärane ja ilma igasuguste trikkideta kasutajakogemus.
  • Suhelda otsimootoritega oma kavatsustest, et need saaksid soovitada sinu veebilehte asjakohaste otsingupäringute tulemustes.

1. Sinu veebileht on nagu tort.

Sinu lingid, makstud otsingutulemused ja tegevused sotsiaalmeedia kanalites on nagu vaap tordil, aga veebilehe sisu, informatsiooni ülesehitus, sisuhaldussüsteem ja infrastruktuur toimib nagu suhkur ja teeb tordist tordi. Ilma selle suhkruta on sinu tort maitsetu, igav ja see visatakse peatselt prügikasti.

2. Paku seda mida otsimootorid otsivad.

Otsimootorid tahavad teha oma tööd nii hästi kui võimalik, reastades ja kuvades kasutajatele neid veebilehti ja sisu, mis on kõige vastavamad sellele, mida kasutaja otsib. Aga kuidas see vastavus määratakse?

Sisu: määratakse antud teema, veebilehe teksti, pealkirjade ja kirjelduste järgi.

Jõudlus: Kui kiire on sinu veebileht ja kas see töötab korralikult?

Asjatundlikkus: Kas sinu lehel on selle esiletõstmiseks piisavalt hea sisu või kas teised autoriteetsemad veebilehed kasutavad sinu veebilehte kui ainult viidet saadalaoleva informatsiooni kohale?

Kasutajakogemus: Kuidas sinu veebileht välja näeb? Kas sellel on lihtne navigeerida? Kas see näeb turvaline välja? Kas sellel on kõrge lahkumisprotsent (st. külastajad, kes lahkuvad lehelt peale ainult avalehe vaatamist)?

3. Väldi asju mida otsimootorid näha ei taha.

Otsimootoritel on kasutada ainult teatud osa andmevaru, seega kui sa tegeled häguste taktikatega või üritad neid trikitada, siis on väga suur võimalus selleks, et teed endale pikas perspektiivis suurt kahju. Asjad, mida otsimootorid näha ei taha, on:

Märksõnade ületoppimine: Märksõnade liige ülekasutamine veebilehel.

Ostetud lingid: Kui asi puudutab otsimootorite optimeerimist, siis linkide ostmine ei vii sind kuhugile, seega võid võtta seda kui hoiatust.

Vilets kasutajakogemus: Tee oma veebileht selliseks, et kasutajal oleks sellel lihtne ringi liikuda. Kui lehel on liiga palju reklaame ja inimestel on keeruline leida veebilehe sisu, mida nad otsima on tulnud, siis see ainult suurendab sinu lehelt lahkujate arvu. Kui sa seda arvu tead, siis annab see sulle informatsiooni – näiteks, kui lehelt kohe lahkujate arv on 80% või rohkem, siis on ilmselt midagi valesti.

4. Tea oma ärimudelit.

Kuigi see on üsna iseenesestmõistetav, ei paista just ülemäära paljud inimesed korra maha istuvat ja keskenduvat sellele, mis on nende peamised eesmärgid. Mõned küsimused, mida peaksid endalt küsima, on:

  • Mida tähendab sinu jaoks kontakt veebilehe külastajaga?
  • Kas sa müüd muljet või seda, millele inimesed klikivad?
  • Mis on sinu eesmärgid?
  • Kas sa tead oma varasid ja vastutust?

5. Ära unusta optimeerida ka mitmetel muudel kanalitel.

Märksõnade strateegia ei ole tähtis mitte ainult oma tegevuses veebilehel, vaid seda peaks laiendama ka teistel veebilehevälistel platformidel. Mis omakorda on ka see, miks sa peaksid mõtlema ka paljude muude kanalite optimeerimise peale. Need kanalid sisaldavad:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-post
  • Internetivälised, nagu näiteks raadio ja televisioonireklaamid

Olles nende platvormide raames märksõnade ja -fraaside kasutamisel järjepidev aitab sind mitte ainult sinu brändingu eesmärkide saavutamisel, vaid ka harjutama külastajaid kasutama teatud fraase, millele just sina oma lehte optimeerid.

6. Ole domeeninimedega järjepidev.

Domeeni nimetamine on nii tähtis sinu üleüldisele vundamendile. Parim praktika siin on kasutada alamenüüde juurtega domeene (example.com/awesome) kui aladomeene (awesome.example.com). Mõned teised parimad praktikad domeeninimede kasutamisel on:

Järjepidevad domeenid: Kui sa trükid www.example.com, aga seejärel ainult example.com ning “www” ei suuna sind automaatselt ümber www.example.com veebilehele, siis tähendab see seda, et otsimootorid näevad kahte erinevat veebilehte. See ei ole efektiivne sinu üldistele otsimootorite optimeerimise alastele püüdlustele, kuna see lahjendab sinu sissetulevaid linke, samas kui teised veebilehed annavad linke www.example.com ja example.com eraldiseisvatena.

Hoia vana kooli stiili: Vanad domeenid on paremad kui uued, aga kui ostad üle juba olemasoleva domeeni, siis kindlusta, et eelmine omanik ei ole tegeenud millegi sellisega, mis põhjustaks selle sanktsioneerimist.

Märksõnad veebilehe URL aadressis: Domeeninimes nende märksõnade omamine, mida üritad otsingumootoritele optimeerida, aitab kaasa sinu üldistele püüdlustele.

7. Optimeeri erinevat tüüpi tulemustele.

Lisaks optimeerimisele arvutites keskendu ka mobiili- ja tahvelarvuti optimeerimisele samamoodi nagu ka muule meediale.

  • Loo rikas meediasisu – näiteks video, kuna lihtsam on otsitulemuste esilehel hinnata videot, kui ainult tekstiga lehte.
  • Optimeeri oma mittetekstiline sisu selliselt, et otsimootorid seda näeksid. Kui sinu lehed kasutavad Flashi või PDFi, siis tutvu viimaste kasutatavate parimate praktikatega võimaldamaks otsimootoritel käia see sisu läbi ja hinnata sinu lehte läbi selle.

8. Keskendu ka meta-andmetele.

Sinu veebilehe sisu peaks sisaldama ka pealkirjade sildistamist ja metakirjeldusi.

  • Meta-märksõnasid üldiselt ignoreeritakse tänapäeval, aga kui sa neid siiski kasutad, siis kindlusta, et need vastaks otseselt sinu veebilehele ning et need oleks korralikult vormindatud.
  • Sinu meta-kirjeldus peaks olema unikaalne ja ka otseselt vastama veebilehele. Ainult meta-kirjelduste tuim dubleerimine ühelt lehelt teisele ei vii sind kuhugi.
  • Pealkirjade sildid peaksid olema unikaalsed! Mõtle oma pealkirjast kui 4-8 sõnalisest reklaamist – sellega ahvatled lugejaid lugema ja klikkima rohkem.

Kokkuvõtteks.

Peaksid alati eelkõige mõtlema kodulehe otsimootoritele optimeerimisele ja alati järgima seejuures parimaid praktikaid, sest selle ärajätmine jätab segaseka ka kogu sinu kodulehe vundamendi ning takistab sul ka maksimeerida oma kodulehe täielikke tuluteenimise võimalusi.