Google’i algoritmide värskendused ja muudatused teevad trendidega kaasas käimise üsna aeganõudvaks. Kas SEO optimeerimine on üldse suurt pingutust väärt? Kas orgaanilisse liiklusesse on mõtet veel investeerida või on SEO juba surnud? Need on küsimused, millega seisavad igapäevaselt silmitsi nii digiturundajad kui ka ettevõtjad. Sellest rääkisid lähemalt Ruslan Gogin LeadHack Agentuurist ja Raido Tamar SEO Partnerist Veebimajutus.ee hommikuseminaril.
Ekspertide dialoogi põhjal valmis ka see artikkel, kust leiab parimad mõtted, mida Eesti SEO asjatundjad seminaril omavahel vahetasid. Suuremat tähelepanu pöörati just Eesti kohalikule turule suunatud SEO-le ehk otsimootori jaoks kodulehe optimeerimisele.
Kliendikesksus või SEO: kumb on tähtsam?
Kuigi see võib tunduda igipõline küsimus, siis sellele on digiturundaja ja Leadhack agentuuri partneri Ruslan Gogini sõnul lihtne vastus – tähtsam on muidugi kliendikesksus.
Mis aga on kliendikesksus?
See on äristrateegia, mille igas etapis on alati keskmes klient.
Võtame näiteks Swedbanki. Kui vaadata nende veebi avalehte, siis müüvad nad rohkem teenust. Heidame siia kõrvale pilgu näiteks Ameerika TD Banki kodulehele. Nende fookus on panga sihtrühma probleemidel, soovidel ja unistustel. Nad tahavad päriselt oma klienti aidata.
See on vaid üks erineva lähenemise näidetest.
Mida rohkem müüa väärtust, seda vähem peab tegelikult müüma ja seda rohkem tahavad inimesed ise sinu käest osta. Võidab see, kes näitab, et tema jaoks on klient olulisem ja kes suudab luua kliendile rohkem väärtust. “Ära müü jalgratast, vaid seda, mida selle jalgrattaga teha saab,” soovitab Gogin.
Loe edasi veebimajutuse blogist.